Technika przeładunku
OPIS

Systemy przeładunkowe to urządzenia z zakresu techniki przeładunkowej służące do rozwiązywaniu rozładunku w centrach logistycznych, magazynach, obiektach handlowych w sposób nowoczesny i profesjonalny. Urządzenia te muszą ze sobą współgrać oraz realizować ściśle określone zadania.


URZĄDZENIA TECHNIKI PRZEŁADUNKU

- Rampy przeładunkowe
- Uszczelnienia przeładunkowe
- Dostawiane stanowiska przeładunkowe
- Mostki przeładunkowe ręczne i sprężynowe
RAMPY PRZEŁADUNKOWE
Rampy przeładunkowe z hydrauliczną wargą na zawiasie
Hydrauliczne rampy przeładunkowe z wargą na zawiasie zostały zaprojektowane i wyprodukowane aby sprostać wymaganiom intensywnego załadunku i rozładunku, zapewniając wysoką wydajność w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji.
Wymiary i zakres pracy ramp przeładunkowych z wargą na zawiasie
Długość platformy Wysokość zabudowy Zakres pracy
2000 600 + 415 -/- 290
2500 600 + 370 -/- 280
3000 600 + 355 -/- 275
3500 600 + 315 -/- 270
4000 600 + 295 -/- 265
4500 900 + 355 -/- 600
5000 900 + 355 -/- 600
Szerokość platformy: 2000 lub 2250 mm
Wymiary w mm
Tego typu platforma jest obsługiwana przy pomocy tylko jednego przycisku. Przytrzymując wciśnięty przycisk, platforma podniesie się z „pozycji spoczynku”, do osiągnięcia najwyższego punktu podniesienia, w którym wychyli się warga. Po zwolnieniu przycisku platforma i warga opadnie do poziomu podłogi pojazdu.
Po zakończeniu procesu załadunku i rozładunku, rampa przeładunkowa może ponownie powrócić do „pozycji spoczynku”, poprzez ciągłe naciskanie przycisku „powrót”.
Rampy przeładunkowe są bardzo wytrzymałe i niezawodne, wyposażone w 2 siłowniki platformy i 1 siłownik wargi. Konstrukcja samoczyszczącego się zawiasu zapobiega gromadzeniu się brudu na zawiasie.
Rozwiń
Rampy przeładunkowe z hydraulicznie wysuwaną wargą
Rampy przeładunkowe tego typu zapewniają nieskończoną ilość pozycji wysuwanej wargi w stosunku do poziomu naczepy ciężarówki. Zostały zaprojektowane i skonstruowane, aby sprostać wymaganiom intensywnego załadunku i wyładunku. Pozwalają one również na uzyskanie wysokiej wydajności w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji.
Wymiary i zakres pracy ramp przeładunkowych z wargą wysuwaną
Długość platformy Wysokość zabudowy Zakres pracy
Warga 500mm Warga 1000mm*
2000 700 + 270 -/- 290 - -
2500 700 + 330 -/- 280 + 395 -/- 465
3000 700 + 395 -/- 275 + 455 -/- 435
3500 700 + 375 -/- 270 + 435 -/- 405
4000 700 + 350 -/- 265 + 400 -/- 385
4500 1000 + 400 -/- 600 + 450 -/- 700
5000 1000 + 400 -/- 600 + 450 -/- 700
Szerokość platformy: 2000 lub 2250 mm
Wymiary w mm
*Opcja
Obsługa przycisku nr 4 w panelu sterowania „auto – powrót” jest bardzo łatwa w obsłudze.
Przy naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku „podnieś”, rampa uniesie się z „pozycji spoczynku” do osiągnięcia właściwej wysokości załadunkowej.
Przyciski „warga wysuw” i „warga powrót” oznaczają, że warga nasunie się na skrzynię ładunkową, do momentu uzyskania wymaganej podpory.
Po zwolnieniu przycisku, platforma i warga automatycznie opadną do poziomu załadunkowego pojazdu. Rampy przeładunkowe z wysuwaną wargą są bardzo wytrzymałe i niezawodne, wyposażone w 2 siłowniki platformy i 1 siłownik wargi. Udźwig rampy przeładunkowej waha się od 60kN do 100kN, rampy te występują w wielu wariantach wyposażenia dodatkowego i typach montażu.
Udźwig rampy przeładunkowej z hydrauliczną wargą na zawiasie waha się od 60kN do 100kN. Rampy te występują w wielu wariantach wyposażenia dodatkowego i typach montażu.
Rozwiń
Mechaniczne rampy przeładunkowe
W stacjach przeładunkowych gdzie obsługiwane są pojazdy o zbliżonych wymiarach (maksymalna różnica pomiędzy poziomem magazynu a poziomem ciężarówki 100mm) możliwe jest zastosowanie mechanicznych ramp przeładunkowych. Cechują się one szybkim montażem, możliwością zainstalowania w istniejących obiektach w celu wymiany starych płyt pomostowych. Rampy mechaniczne obsługiwane są ręcznie przy pomocy stalowej dźwigni. w niektórych sytuacjach jest to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Nośność znamionowa wynosi 60kN.
Wymiary i zakres prac mini ramp przeładunkowych
Długość całkowita Długość platformy Wysokość zabudowy Zakres pracy
720 350 430 + 100 -/- 100
Szerokość platformy: 1250, 1750, 2000 lub 2250 mm
Wymiary w mm
USZCZELNIENIA PRZEŁADUNKOWE
Uszczelnienia bramowe służą ochronie przeładowywanych towarów przed wpływem warunków atmosferycznych, pozwalają oszczędzać energię, a przez zapobieganie przeciągom sprzyjają obniżeniu zachorowań wśród obsługi magazynu.
Uszczelnienia przeładunkowe
Typ Klapowe uszczelnienia bramy Pneumatyczne uszczelnienia bram Dociskowe uszczelnienia bram
Opis Klapowe uszczelnienia bram dopasowują się do samochodów ciężarowych różnych wielkości, dlatego mają uniwersalne zastosowanie. Te uszczelnienia są dostępne jako modele rampowe lub przejazdowe w wielu wariantach wykonania, dzięki czemu spełniają wymagania większości sytuacji przeładunkowych. Wysokiej jakości fartuchy czołowe i boczne, montowane na uginającej się ramie z ocynkowanej stali, pozwalają na uzyskanie stabilnej, a zarazem elastycznej i wytrzymałej konstrukcji. Fartuchy i elementy ramy produkowane jako skręcane pojedyncze elementy są bardzo łatwe w montażu. Dlatego wymiana uszkodzonych części jest bezproblemowa i niedroga. Pneumatyczne uszczelnienia bram szczególnie dobrze dopasowują się do samochodów ciężarowych różnej wielkości. To rozwiązanie jest wyjątkowo energooszczędne, gdyż doskonałe właściwości uszczelniające zapobiegają przenikaniu zimnego powietrza do wnętrza ogrzewanej hali lub odwrotnie – ciepłego powietrza z zewnątrz do wnętrza chłodni. Pneumatyczne uszczelnienie dokładnie przylega do ustawionej naczepy i nie ogranicza obszaru przeznaczonego na otwieranie drzwi samochodu, dzięki temu znajduje optymalne zastosowanie w konkretnych sytuacjach przeładunkowych. Po zakończonym przeładunku i wyłączeniu wentylatora powietrze jest szybko wypuszczane z poduszek za pomocą prowadzonych wewnątrz lin napinających i przeciwwag. Typowy i najbardziej efektywny zakres zastosowania uszczelnień dociskowych obejmuje samochody ciężarowe lub naczepy wymienne o zbliżonych wymiarach i nadwoziach bez górnej klapy. Uszczelnienie dociskowe nie tylko zabezpiecza przejście między tylną stroną samochodu a budynkiem, lecz także zakrywa szczelinę powstającą między samochodem ciężarowym a otwartymi drzwiami. To rozwiązanie powoduje jednak zmniejszenie szerokości otworu ładunkowego, przez co nie nadaje się do samochodów ciężarowych z górną klapą. W przypadku braku zachowania kąta prostego między poziomem placu manewrowego a fasadą budynku zaleca się montaż uszczelnienia dociskowego w specjalnej wersji wykonania, która zabezpieczy szczelinę powstałą przy samochodzie ciężarowym.
Rozwiń